#BräckGesten tvåa i ”Månadens Content”

Resumé, Sveriges ledande branschtidning inom marknadsföring och kommunikation, har belönat Elitseriens contentserie #BräckGesten med en andraplats i tävlingen ”Månadens Content”, feb-apr. Vann gjorde Intersports ”Fotbollstuben”.

– Hela konceptet genomsyras av en kärlek till sporten som smittar av sig, även hos den som inte kan ett dyft om bandy, säger Månadens Content-juryns ordförande, Björn Owen Glad, till Resumé.

De sex avsnitten av #BräckGesten har setts över 300 000 gånger sedan starten i december. Hammarby, Tellus, Bollnäs, Edsbyn, Västerås och Villa/Lidköping är lagen som synts i serien.

– Det är bjussigt och serien har producerats med en glimt i ögat. Det är klart att det är roligt att få se de lokala bandyprofilerna försöka knäcka andra lags målgester med diverse tricks och dansmoves, säger jurymedlemmen Anna Bjur till Resumé.

Elitseriens ligachef, Per Selin:

– Vår målsättning har varit att belysa profilerna i svensk bandy och på så sätt aktivera de som redan är lite bandyintresserade. Men det är förstås jätteroligt och bra för sporten att sakerna vi gör kan uppmärksammas även utanför bandyn.

Serien #BräckGesten är skapad och producerad av reklambyrån Backroad.

Läs mer om andraplatsen i Resumé!

Se alla avsnitten av #BräckGesten här!